wetenschapsdag.jpeg
21 augustus 2020

Wetenschapsdag WCF KNGF

Jaarlijks wordt deze dag georganiseerd met het doel het bijeen brengen van wetenschappers op het terrein van fysiotherapie.

De Wetenschapsdag is voor iedereen die betrokken is bij onderzoek in het domein van de fysiotherapie. Onderzoekers krijgen op de Wetenschapsdag de gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen over relevante ontwikkelingen.   

Elk jaar heeft dag dag een eigen thema. Daarnaast zijn er diverse interessante parallelsessies over (verbinding tussen) onderzoek, onderwijs en praktijk. Naast het inhoudelijke programma is er vanzelfsprekend voldoende ruimte om te netwerken en met elkaar bij te praten.  

WCF Proefschriftprijs  
Bovendien wordt er jaarlijks door pas (of bijna) gepromoveerde onderzoekers gestreden om de WCF Proefschriftprijs. De genomineerden geven een pitch over hun proefschrift op de wetenschapsdag. De combinatie van relevantie, originaliteit, methodologie en impact van het proefschrift bepalen samen met de kwaliteit van de pitch, wie de winnaar wordt van de prijs.   

Wetenschapsdag 2020 
Vanwege de coronacrisis vond de wetenschapsdag in 2020 niet plaats, we werken op dit moment aan de voorbereidingen van 2021. 

Wetenschapsdag 2019

'Onderzoeken...doe je samen!’. Dat was het thema van de Wetenschapsdag van 2019. Aanwezigen voegden de daad bij het woord tijdens interactieve sessies, een lunchwandeling met een grote groep early career researchers, veel netwerkgesprekken én de aankondiging van twee onderzoekscalls. Bij de eerste onderzoekscall financieren ReumaNederland en KNGF samen onderzoek naar fysiotherapie bij ontstekingsreuma. De tweede onderzoekscall is gericht op post-doc onderzoekers. Melanie Kleynen won de WCF-proefschriftprijs 2019 voor haar proefschrift  'Perspectives on theory and application of implicit and explicit motor learning in neurological rehabilitation'. Paul Iske sloot de dag af met hilarische voorbeelden over briljante mislukkingen én met de boodschap om te blijven innoveren en onze mislukkingen te waarderen als nuttige en noodzakelijke leermomenten.