‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.
Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant
Van heilgymnastiek tot erkend beroep
Heilgymnasten en masseurs uit Zweden en Duitsland brachten in de 19e eeuw hun vak naar Nederland.
Tinnitus en de rol van orofaciale fysiotherapie
Tinnutus gaat ook gepaard met nek- en/of kaakklachten. Een (orofaciaal) fysiotherapeut kan ondersteuning bieden bij de behandeling.
Innovatief vest helpt kinderen met ademhalingsoefeningen
De Wearable Breathing Trainer (WBT) is een innovatief vest dat ademhalingsoefeningen thuis begeleidt met behulp van trillingen op de buik.