‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant

Andere bekostiging bij lage rugpijn
Een andere manier van bekostiging bij lage rugklachten biedt kansen om te innoveren.

Datagedreven innovatie in de neurorevalidatie
Neurorevalidatie na ernstig hersenletsel wordt bemoeilijkt door de grote variatie in beperkingen én het onvoorspelbare herstelverloop.

Waarom fysiotherapeuten écht afhaken
De uitstroom is groter dan ooit. En om maar meteen met de deur in huis te vallen: de tarieven zijn niet de voornaamste reden.