Ga naar de inhoud

‘Zie een klacht als gratis advies’

Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Lijntekening van een fysiotherapeut die een behandeling uitvoert

Tekst: Tamara van der Wind

Deze content is alleen voor leden

Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.

Ook interessant

Van heilgymnastiek tot erkend beroep

Heilgymnasten en masseurs uit Zweden en Duitsland brachten in de 19e eeuw hun vak naar Nederland.

Tinnitus en de rol van orofaciale fysiotherapie

Tinnutus gaat ook gepaard met nek- en/of kaakklachten. Een (orofaciaal) fysiotherapeut kan ondersteuning bieden bij de behandeling.

Innovatief vest helpt kinderen met ademhalingsoefeningen

De Wearable Breathing Trainer (WBT) is een innovatief vest dat ademhalingsoefeningen thuis begeleidt met behulp van trillingen op de buik.