‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant
Sneller terug aan het werk na een knieprothese
Het arbocuratieve zorgpad BAAS helpt mensen na een knieprotheseoperatie om eerder terug te keren naar werk.
Digitale ondersteuning bij slokdarmkanker
Digitale ondersteuning kan patiënten met slokdarmkanker helpen hun gezondheid beter te monitoren en regie te houden tijdens de behandeling.
De wetenschap achter gepersonaliseerde fysiotherapie
Van standaardzorg naar zorg die past bij de persoon – dat is de koers van de fysiotherapie.