Ga naar de inhoud

‘Zie een klacht als gratis advies’

Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Lijntekening van een fysiotherapeut die een behandeling uitvoert

Tekst: Tamara van der Wind

Deze content is alleen voor leden

Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.

Ook interessant

Beweegprogramma voor volwassenen met Downsyndroom

Volwassenen met Downsyndroom bewegen vaak te weinig, wat leidt tot beperkingen in het dagelijks leven.

Dynamisch rekken lijkt effectiever bij enkelcontracturen

Bij patiënten met contracturen blijkt dynamisch rekken op korte termijn effectiever dan statisch rekken, met mogelijk ook minder belasting en ongemak.

De bekkenbodem nader bekeken

Bekkenbodemklachten komen vaak voor bij mannen en vrouwen.