Ga naar de inhoud

‘Zie een klacht als gratis advies’

Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Lijntekening van een fysiotherapeut die een behandeling uitvoert

Tekst: Tamara van der Wind

Deze content is alleen voor leden

Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.

Ook interessant

Begeleid sporten helpt hartpatiënten

Begeleid sporten verbetert de mentale gezondheid en kwaliteit van leven bij patiënten met coronaire hartziekten.

Betere diagnostiek nodig voor nekpijn

Een pilotstudie toont aan dat mobilisatie effectief lijkt te zijn bij mensen met een aantoonbare bewegingsbeperking.

‘Runningframe helpt jonge kinderen om meer te bewegen’

Kinderen met lichamelijke beperkingen bewegen vaak te weinig.