Ga naar de inhoud

‘Zie een klacht als gratis advies’

Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Lijntekening van een fysiotherapeut die een behandeling uitvoert

Tekst: Tamara van der Wind

Deze content is alleen voor leden

Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.

Ook interessant

‘Ik wist alles van machines, maar niets van het menselijk lichaam’

Fysiotherapeut Marlon maakte de overstap van techniek naar therapie.

Geen informed consent en te lang doorbehandeld

De fysiotherapeut informeerde de patiënte onvoldoende over de behandeling en zette deze te lang door.

Patiënt in beeld: Liesbeth en Donné

Liesbeth: ‘Donné heeft de ziekte van Parkinson.