‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant

Telemonitoring: hoe pak je dat aan?
Digitale technologie zoals telemonitoring helpt fysiotherapeuten slimmer te werken én patiënten actiever te betrekken.

Spoedeisende hulp als startpunt voor valpreventie
De eerstelijns fysiotherapeut kan een belangrijke rol spelen in valpreventie vanaf de spoedeisende hulp (SEH).

Beweegzorg op maat bij hoofd-halskanker
Bij hoofd-halskanker leidt intensieve behandeling vaak tot verlies van spiermassa.