‘Zie een klacht als gratis advies’
Jaarlijks bemiddelen klachtenfunctionarissen van het KNGF in ongeveer 75 zaken. Veel klachten zijn terug te voeren op communicatie tussen fysiotherapeut en patiënt. De manier waarop je reageert op een klacht, kan een langslepende klachten- en eventueel geschillenprocedure voorkomen.

Tekst: Tamara van der Wind
Deze content is alleen voor leden
Ben je nog geen lid van KNGF maar ben je wel geïnteresseerd in meer informatie over het lidmaatschap? Lees hier meer over ons lidmaatschap.
Ook interessant
Beweegprogramma voor volwassenen met Downsyndroom
Volwassenen met Downsyndroom bewegen vaak te weinig, wat leidt tot beperkingen in het dagelijks leven.
Dynamisch rekken lijkt effectiever bij enkelcontracturen
Bij patiënten met contracturen blijkt dynamisch rekken op korte termijn effectiever dan statisch rekken, met mogelijk ook minder belasting en ongemak.
De bekkenbodem nader bekeken
Bekkenbodemklachten komen vaak voor bij mannen en vrouwen.