Ga naar de inhoud

Doe mee aan de nulmeting gegevensuitwisseling binnen de fysiotherapie

De manier waarop we samenwerken in de zorg verandert snel. Fysiotherapeuten werken samen met huisartsen, ziekenhuizen, wijknetwerken en andere zorgverleners rondom de patiënt. Goede gegevensuitwisseling wordt daarin steeds belangrijker. Daarom werkt het KNGF mee aan het landelijke programma GUPZ (Gegevensuitwisseling Paramedische Zorg). Binnen dit programma start nu een nulmeting onder fysiotherapeuten.

Met deze meting brengen we in kaart waar de fysiotherapie op dit moment staat als het gaat om digitale gegevensuitwisseling. Hoe verloopt gegevensuitwisseling nu in de praktijk? Wat gaat al goed? Waar lopen fysiotherapeuten tegenaan? En wat is er nodig om in de toekomst beter te kunnen samenwerken binnen regionale netwerken en het bredere zorglandschap?

De uitkomsten van de nulmeting helpen om:

  • inzicht te krijgen in wat fysiotherapeuten nodig hebben
  • ontwikkelingen beter aan te laten sluiten op wat er nodig is in de praktijk
  • de stem van de fysiotherapie mee te nemen in landelijke afspraken en oplossingen.

Juist daarom is deelname belangrijk. Hoe completer het beeld van de praktijk, hoe beter toekomstige ontwikkelingen kunnen aansluiten bij het werk van fysiotherapeuten.

Met het programma GUPZ werkt de paramedische sector gezamenlijk aan werkbare, veilige, en toekomstbestendige gegevensuitwisseling. Wij vinden het belangrijk dat fysiotherapeuten hierin actief worden meegenomen en goed vertegenwoordigd zijn.

Invullen kan tot 15 juni

Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer tien minuten en helpt om een realistisch beeld te krijgen van de huidige situatie binnen de fysiotherapie. Je kunt meedoen tot 15 juni.

Het laatste nieuws

Belangrijkste besluiten ALV 17 juni

Over de vereniging

Controleer je registratie in IRF of KFIR

Leren en ontwikkelen

Morgen is de ALV: volg mee, stem mee!

Over de vereniging