Veelgestelde vragen LDF (AGB)
De melding betekent dat je data levert aan de LDF met een praktijk AGB-code die niet bekend is bij het KNGF. Daardoor kunnen we je LDF aanlevering niet verwerken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om dit op te lossen kan je het volgende doen:
Stap 1: Controleer of de AGB-code van je praktijk goed in MijnKNGF (opent in nieuw tabblad) staat, en uit 8 cijfers bestaat. In MijnKNGF vind je je AGB-code bij Mijn Organisaties. Klopt de praktijk AGB-code in Mijn KNGF niet? Stuur dan een mail met jouw gegevens en de juiste praktijk-AGB naar ledenadministratie@kngf.nl (opent in nieuw tabblad). Wij voeren de wijziging voor jou door.
Stap 2: Controleer of de AGB-code van je praktijk goed in je EPD-systeem staat, en uit 8 cijfers bestaat. Zo niet, pas dit aan.
Stap 3: Lever je data opnieuw aan de LDF nadat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
Het kan zijn dat je je praktijk AGB-code ook nog niet hebt aangemeld voor deelname aan de LDF. Je kan controleren of je praktijk al is aangemeld bij de LDF door in te loggen op ldf.mediquest.nl (opent in nieuw tabblad).
De melding betekent dat je data aan de LDF levert met een praktijk AGB-code die (nog) niet is aangemeld voor deelname aan de LDF. Daardoor kunnen we je aanlevering niet verwerken.
Dit kan je oplossen door je praktijk in een paar simpele stappen alsnog aan te melden voor deelname aan de LDF, via ldf.mediquest.nl (opent in nieuw tabblad). Een kort stappenplan om je hierbij te helpen vind je hier (opent in nieuw tabblad). Alleen de praktijkhouder (of een door de praktijkhouder aangewezen LDF contactpersoon van de praktijk) kan de praktijk aanmelden voor deelname aan de LDF.
Lever je data opnieuw aan de LDF nadat de praktijk is aangemeld voor deelname.
De melding betekent dat je data aan de LDF levert met een praktijk AGB-code die (nog) niet is aangemeld voor deelname aan de LDF. Daardoor kunnen we je aanlevering niet verwerken.
Dit kan je oplossen door je praktijk alsnog aan te melden voor deelname aan de LDF, via ldf.mediquest.nl (opent in nieuw tabblad). Een kort stappenplan om je hierbij te helpen vind je hier (opent in nieuw tabblad). Alleen de praktijkhouder (of een door de praktijkhouder aangewezen LDF contactpersoon van de praktijk) kan de praktijk aanmelden voor deelname aan de LDF.
Lever je data opnieuw aan de LDF nadat de praktijk is aangemeld voor deelname.
De melding betekent dat je data levert aan de LDF met een praktijk AGB-code die is afgemeld voor deelname aan de LDF. Daardoor kunnen we je aanlevering niet verwerken.
Dit kan je oplossen door je praktijk (opnieuw) aan te melden voor deelname aan de LDF, via ldf.mediquest.nl (opent in nieuw tabblad). Een kort stappenplan om je hierbij te helpen vind je hier (opent in nieuw tabblad). Alleen de praktijkhouder (of een door de praktijkhouder aangewezen LDF contactpersoon van de praktijk) kan de praktijk aanmelden voor deelname aan de LDF.
Lever je data opnieuw aan de LDF nadat de praktijk is aangemeld voor deelname.
Soms komt het voor dat een praktijk nog niet kan worden aangemeld voor deelname aan de LDF. Dit komt omdat er iets niet klopt of ontbreekt in de MijnKNGF (opent in nieuw tabblad) gegevens van de praktijk. Deze praktijken zie je in de LDF (opent in nieuw tabblad) onder het kopje ‘Praktijk(en) die nog niet kunnen worden aangemeld’. Bij het kopje ‘Praktijkstatus’ leggen we uit wat het probleem is en onder ‘Acties’ staat wat je kunt doen om het probleem op te lossen.
Als je de acties hebt doorlopen en de gegevens van de praktijk in MijnKNGF zijn aangepast kan je de praktijk alsnog aanmelden voor deelname aan de LDF. Een kort stappenplan om je hierbij te helpen vind je hier (opent in nieuw tabblad). Alleen de praktijkhouder (of een door de praktijkhouder aangewezen LDF contactpersoon van de praktijk) kan de praktijk aanmelden voor deelname aan de LDF.
Nadat de praktijk is aangemeld voor deelname aan de LDF kan je je eerste data aanlevering doen.
In de LDF (opent in nieuw tabblad) laten we de praktijken zien waarvan wij via MijnKNGF weten dat je er als medewerker of praktijkhouder werkzaam bent. Als er een praktijk ontbreekt in je LDF overzicht, dan komt dit omdat je in MijnKNGF niet bekend bent als werkzaam bij die praktijk AGB-code.
Je kan dit oplossen door in te loggen op MijnKNGF (opent in nieuw tabblad) en je werkadressen te actualiseren.
Niet iedereen kan zomaar inloggen op de LDF (opent in nieuw tabblad). Inloggen op de LDF kan alleen als je een MijnKNGF account hebt, en als fysiotherapeut, praktijkhouder of LDF contactpersoon werkzaam bent bij een fysiotherapiepraktijk, of als bestuurder of kwaliteitsmanager werkzaam bent bij een RFO. Als je geen lid bent van het KNGF dan moet er door een KNGF medewerker iets aangepast worden in je MijnKNGF account.
Als het niet lukt om in te loggen kan je het volgende doen:
Stap 1: Controleer of het lukt om in te loggen op MijnKNGF (opent in nieuw tabblad). Lukt dit ook niet? Dan heb je misschien nog geen MijnKNGF account of heb je de verkeerde inloggegevens. Los dit op door je via MijnKNGF alsnog te registeren of via ‘wachtwoord vergeten’ je inloggegevens opnieuw op te vragen.
Stap 2: Controleer of je in MijnKNGF gekoppeld staat aan je werkadres(sen) onder het kopje Mijn Organisaties. Zo niet, pas dit aan.
Stap 3: Heb je (nog) géén KNGF lidmaatschap? Neem dan contact op met de KNGF ledenadministratie via ledenadministratie@kngf.nl (opent in nieuw tabblad) of 033-4672929 en leg uit dat je toch graag van de LDF gebruik wilt maken. We passen dan iets aan in je account.
Probeer opnieuw in te loggen op de LDF nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen.
Nee, dat is sinds de nieuwe procedure niet meer mogelijk. De koppelgegevens zijn uniek per praktijklocatie (AGB-code) en mogen niet worden hergebruikt voor andere locaties. Voorheen was dit soms wel mogelijk, maar deze techniek wordt niet meer ondersteund. Zorg ervoor dat elke locatie zich apart aanmeldt via ldf.mediquest.nl(opent in nieuw tabblad) (opent in nieuw tabblad) en dat de bijbehorende koppelgegevens correct in het EPD worden ingevoerd. Zodra dit goed staat en bekend is bij Ledenadministratie, kunnen eerdere aanleveringen alsnog zonder dataverlies worden samengevoegd.
De praktijkhouder (of een door de praktijkhouder aangewezen LDF contactpersoon van de praktijk) kan de praktijk afmelden voor deelname aan de LDF. Log in op de LDF via ldf.mediquest.nl (opent in nieuw tabblad), klik bij de betreffende praktijk AGB-code op Afmelden en doorloop de stappen. Nadat je praktijk is afgemeld zorg je ervoor dat er vanuit het EPD-systeem geen aanleveringen meer worden gedaan. We adviseren je je medewerkers te informeren.

Contact
Heb je een niet beantwoorde vraag of wil je iemand spreken?